Återigen serieledning

I helgen som var återtog vi, Hoffenheim, serieledningen i tyska Bundesliga. 1-3 borta mot Köln och gissa vem som återigen gjorde mål, 2 t.o.m, jo Vedad Ibisevic. Vedad beskriver väl egentligen verkligen den saga som jag och alla andra får uppleva med Hoffenheim just nu. För ni som inte vet kan jag berätta att han spelade knappt 1/3 av alla matcher från start ifjol och sköt ynka 5 mål i 2 Bundesliga. Ingen, och då menar jag verkligen ingen, hade trott att han överhuvudtaget skulle spela från start för oss i år. Och i själva verket så var det egentligen så säsongen skulle börja med. Hans tur blev att Chinedu Obasi blev uttagen i OS landslaget för Nigeria och var inte tillgänglig för oss de första 2 matcherna. Därmed fick "Vedo" spela från start och som han tog den chansen. 2 Mål i premiär matchen mot Cottbus borta och sedan 1 kasse i hemmapremiären mot Gladbach. Snacka om att skillnaden mellan succe och fiasko är liten, pytteliten.
Nu står han för 16 mål på 14 matcher och har t.o.m bättre målsnitt än vad den legendariske Gerd Müller hade då han gjorde rekordmånga 40 mål på 34 matcher 1972. Jag tror kanske inte han klarar av att slå det snittet men det skulle förundra mig stort om han inte blir skyttekung denna säsong och dessutom får uppleva sin dröm. Att skriva på för ett engelskt topplag nästa år.

Nu ska jag sätta mig ned vid matbordet. Hemmagjorda potatisbullar med fläskfile bitar och lingonsylt väntar. GÖTT!!! Och vad passar bättre till det än en ny episod av Entourage...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0