Stenhård träning

Idag har vi hunnit med att köra ett 45 minuter långt intervall pass på cykeln. Efter det var det bara att få i sig lite frukost innan det bar av till fotbollsplanen och ett en och ett halvt timmes långt fotbollspass. Nu ligger jag här med sega ben och förbereder mig för 1 timmes löpning och 1 timmes styrketräning. Allt detta på en dag under vårat mördar träningsläger i Wiesensee. Hoppas man lever efter detta.

Annars har vi fått en nyförvärv till. Josip Simunic från Hertha Berlin ansluter nästa vecka och man kan väl lugnt säga att det förstärker våran konkurrens situation på min plats. Seriens ifjol bästa mittback ansluter altså till våran trupp. Nu gäller det verkligen att visa att man håller och i princip vara bästa på träningar och matcher. Finns inget annat som gäller.

Nu måste jag återgå till föreberedelserna för löp och styrke träning. Uschiamej!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0