Mode & spel för mig?


Sen senast jag skrev har det väl inte direkt fortsatt i positiv riktning för oss. Vi har spelat oavgjort i de två senaste matcherna (Frankfurt, Hannover) och dessutom dragit på oss två stora skador på försvarssidan. Mathias Jaissle, mittback, har dragit av främre korsbandet i knät och Andreas Ibertsberger, vänsterback, det inre ledbandet i knät. Det enda positiva med det hela är ju att jag förmodligen kommer få spela nu. Vilket i och för sig är väldigt positivt men samtidigt önskar man ingen att bli skadad. 

I helgen hade vi spelledigt på grund av VM-kvalet och då tog jag och min fru en tripp till Köpenhamn för att besöka en gammal lagkamrat, Espen Ruud, och hans flickvän. Eftersom man inte har så många lediga helger var det väldigt skönt att få tänka på något annat och samtidigt njuta av en sån pass vacker stad som Köpenhamn. Något som verkligen föll mig in var att Tyskland är minst tio år efter när det gäller mode.

I Skandinavien kan du alltid se folk klä sig modemedvetet, oavsett om de har det gott ställt eller ej. Medan i Tyskland får du verkligen leta i myrstacken för att hitta något i riktning mode. Låter kanske väldigt ytligt och komiskt men det kan jag verkligen sakna med Sverige och Skandinavien. Modemedvetet folk.

Senare på lördagskvällen blev det någon öl och Portugal-Sverige. Går inte annat än att vara imponerad av ett par saker efter en sådan match. Nog för att Portugal inte har en RIKTIGT bra toppforward ute i Europa men Majstorovic och Mellberg var verkligen världsklass. Adam Johansson kvaldebuterade med att eliminera C Ronaldo, mer behöver inte sägas.

Och så har vi Rasmus Elm då förstås. Även han kvaldebuterade och även om han inte gjorde någon lysande match spelmässigt, så går det inte att komma undan vilken otroligt klok fotbollsspelare det är. Jag är övertygad om att Rasmus blir vår nästa superstjärna.

Nu på lördag spelar vi mot Hamburg och jag hoppas att en viktig trio kommer tillbaka till den matchen. Edu, Salihovic och Demba. Själv tror och hoppas jag att återigen vara i startelvan och jag kommer iallafall ge järnet under veckan får att så ska bli fallet.

Önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: Mathias Östman

Skickar ett stort lycka till från Hälletorpsvägen! Ska bli skoj att få se Nilsson i tv-rutan på Furuvägen. Kör hårt och hälsa Johanna!

2009-04-02 @ 18:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0