Rise to the occasion

Tabellenführer!


Sitter just nu följer ett riktigt fotbollsgodis. GIF Sundsvall-IFK Norrköping. 1-1 efter första halvlek och inget utav lagen kommer överhuvudtaget ha en chans att klara sig kvar med det resultatet. Hoppas självklart att mitt gamla lag "giffarna" tar 3 poäng ikväll. Behövs ett ordentligt norrlandslag i Allsvenskan!


Igår var det dock på allvar fotbollsporr på Carl-Benz Stadion i Mannheim. Jag har slitit med en muskel bristning i höftböjaren så jag var tvungen att följa matchen från läktaren men vad gjorde det en sådan kväll. Efter ca 35 minuter hade vi inte bara tagit över serieledningen från våran motståndare Hamburg utan dessutom i princip redan avgjort matchen. 3-0 satte då Chinedu Obasi efter att ha blivit frispelad och rundat Hamburg målvakten Frank Rost.


Har även en liten halvkul incident att berätta från matchen. I mitten av andra halvlek så kör en spelare från Hamburg upp armen i ansiktet på den nämnde målskytten Obasi. Då rusar lagkamraten Vedad Ibisevic snabbt dit för att förklara att "så där gör man inte". Dock är han lite för het och blir bortdragen av min mittbackskollega Marvin Compper. Utan att Marvin hinner blinka så får han en lätt örfil av Vedad och går minst sagt överraskad bort från klungan. Efter matchen kommenterade Vedad incidenten så här: "Jag ville bara visa Marvin att jag hade läget under kontroll". Jo ja tackar ja....... 


Man har egentligen svårt att förstå att vi verkligen är där vi är prestationsmässigt men samtidigt så är serien lång och vi kommer säkert få våra downperioder vi med. Dock, tror jag absolut att vi kommer ha med topp 8 att göra. Och om tabelläget, den 23 maj 2009, ser ut som det gör just nu, det gör inget. Eller vad sägs om detta?  

Pl. Verein Sp. g.u.v. ToreDiff. Pkte.
11899 Hoffenheim (N) 9 612 24:1410 19
2Bayer Leverkusen 9 603 22:1111 18
3Hamburger SV 9 522 15:150 17
4VfB Stuttgart 9 513 15:105 16
5Bayern München (M, P) 9 432 20:155 15


Drama, Ari Gold, Turtle, Eric "E" och Vincent Chase. Aktörer i den bästa tv serien som någonsin producerat. I alla fall enligt min mening. Den kanske inte är speciellt djup men den är så lättsedd och karaktärerna i serien är bara helt underbara. Drama den totalt misslyckade brodern. Ari den helt sinnesjukt framgångsgirige agenten. Vincent den snygge framgångsrike skådespelaren. Ja det enda negativa med serien får väl vara att den bara sänds 20 futtiga minuter i veckan. Men den som väntar på något gott...


Härligt, med det avgörande 2-1 målet i de sista minuterna håller Robert Mambo Mumba kvar hoppet i Sundsvall.

Med det säger jag gokväll och på återseende.


Kommentarer
Postat av: Rolf Wiklund

Hej Per. Jag är född i Nygård, grannhuset med ditt när du bodde i Stigsjö. Jag var målvakt i Stigsjö IK, sedan i IFK Härnösand samt år 1963 i GIF. Som liten spelade jag ofta med Gustav, Kirre, Kjell Hamrin, min bror och andra på en lägda i Hamre. Det är kul att läsa hur bra det går för dej i Tyskland. Jag hoppas att framgångarna fortsätter. Grattis till vigseln! MVH Rolf W

2008-11-01 @ 11:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0