Återigen skärpning...

Måste skärpa mig med skrivandet här. Var väl en evighet sen senast men struntsamma. Från och med nu ska jag vara aktiv som bara den. Eller hur Lennart?:)

Vi har iaf under denna tid haft en liten succe tid med Hoffenheim. Ligger 2a efter 7 spelade omgångar och även om jag kanske inte tror vi är mogen för att tillhöra den absoluta toppen ännu så är det alltid bättre att ligga uppe än nere. Vi tar mattch för match och känner att vi kan slå vilket lag som helst bara vi är fullständigt fokuserad på det vi ska göra. Är ofta så på denna nivå att släpper du dig 5-10 procent ned i koncentration så tappar man väldigt mycket i kvalite som lag. Det kan definitivt vara skillnaden mellan 3 härliag poäng eller ingen alls överhuvudtaget.
På lördag heter det Hannover 96 på bortaplan. de har börjat väldigt ojämnt med seger bla mot Bayern Munchen men förluster mot bottenlag. En sak är säker, de är definitivt ett lag vi kan slå om vi presterar upp mot vår topp nivå. Ja då bör vi nästan slå dem. Vi går iaf för 3 p. Som vanligt!!!

Tidigt förra lördagsmorgonen bar det av till en miniweekend i Paris med min fru, Johanna. Vår 4-åriga son, Jackson (dvärgtax), lämnades med stor glädje till vår hyresvärd under dessa två dagar.

Att åka till Paris från Mannheim med tåg tar ungefär 3 timmar. Helt otroligt men också underbart skönt. Ingen av oss hade varit i Paris och det är något jag verkligen kan rekommendera. Varken jag eller Johanna är väl några kulturellt insatta människor men jag tror inte det går att inte uppskatta hur fint Paris verkligen är. Så mycket fint att se och uppleva hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Den med avstånd vackraste staden jag varit i, så långt vill jag gå.

Sedan att det just nu svider i plånboken, ja det får man helt enkelt ta. 
 
Och så måste man ju gratulera Sverige till en bra landskamp. Hade inte själv möjligheten att se den på TV eftersom jag var i Paris, men det säger väl sig själv att man utan cirka 500 landskampers erfarenhet gjort det bra om man spelat 0-0 mot Portugal. Och det med mersmak. Lagerbäck/Andersson har ju alltid uppskattat rutin men detta är väl ett klart exempel på att det inte behöver betyda alltför mycket.

Vi i Hoffenheim har en snittålder på ca 22-23 år och det har ju funkat allright än så länge. Jag tycker egentligen att ålder är oväsentligt i fotboll. Är du tillräckligt bra ska du spela, Messi eller Maldini, spelar ingen roll.
Heja Samuel Holmén, Sebastian Larsson och Behrang Safari. Äntligen spelar vi också med en vänsterfotad vänsterback igen efter Edmans skada.
 
Tschüß und auf wiedersehen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0